1e volle dag in NYC

10 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

Deze dag begon harstikke vroeg want je mag niet te laat komen bij het ontbijt dus iedereen zat rond 7.00 aan het ontbijt. We waren in 4 groepen verdeeld en in deze groepen zouden we New York in gaan en lessen volgen. Deze dag hadden we onze eerste les met de desbetreffende groep. En we moesten in tweetallen elkaar interviewen. Ik interviewde een jongen uit Denemarken en hij interviewde mij. Deze jongen is ook een goeie vriend geworden omdat wij ook vaak samen door New York liepen met onze groep. Na dat iedereen hard op had verteld hoe hun interviews waren gegaan en wat we geleerde hadden van je interview partner moesten we nog een brief schrijven. Met de volgende aspecten er in.

1. ​Je motivatie om een exchange year te doen.
  2. Wat je verwachtingen waren van dit jaar.
  3. Waar je het meest naar uitkeek dit jaar.

Waar was je bang voor dat dit jaar niet zou lukken.
​Daarna zijn we met heel de groep richting de sportzaal gegaan. Want daar zouden we les krijgen in football en cheerleading. Gelukkig begon ik met football. Daar kregen we een beetje de basics van football te horen. En ook wat oefeningen gedaan in kleine groepjes. Maar de gymzaal was verdeeld in twee stukken en de gymzaal was zo groot als een basketbal vloer. En we waren in totaal met 72 studenten. Dus 38 op de helft van een basketbal vloer. Dus het was een beetje krap. Maar na de basic oefeningen zijn we een soort van game gaan spelen maar de groep werd dus weer gehalveerd net zoals de zaal. Dus stond je met 19 man op een heel klein oppervlakte dus het niveau van spelen was niet heel erg goed. Maar het was wel leuk. Hierna zijn we wel begonnen met cheerleading dus we moesten eerst de movements leren daarna zijn we de tekst gaan leren. En toen hebben we het een paar keer de cheer in het geheel gedaan. Toen zijn we ook het acrobatische gedeelte gedaan van cheerleading. Dat ging in het algemeen wat minder goed omdat dat wel iets moeilijker is. Maar niemand is gewond geraakt. Dus alles is goed gegaan. Toen was het tijd voor lunch en de helft van de groep ging douchen de andere helft ging bezwetend en al richting de kantine om te lunchen. Na de lunch is iedereen gaan douchen en mochten we onszelf klaar gaan maken om richting New York te vertrekken.

​Deze keer gingen we met de trein richting New York. Maar het was ongeveer 32 graden Celsius en we moesten nog 20 minuten lopen richting het trein station. Dus iedereen was bezweet en chagrijnig door het warme weer. We moesten nog even op de trein wachten maar eenmaal op de trein duurde het nog 40 minuten voordat we uitkwamen bij grand central. Grand Central is zo groot en apart de sterrenbeelden op het plafond en de groene kleur van het plafond. Toen splitste de gehele groep zich weer in twee groepen want de ene groep ging naar SOHO een schopping mall en de andere groep ging richting de Brooklyn Bridge. Ik ging naar de Brooklyn Bridge. Eerst nog met de metro een deel reizen en daarna nog een heel stuk lopen richting de bridge. Maar uiteindelijk kwamen we er ondanks de hitte iedereen dronk zoveel water omdat het zo warm was en we moesten ook allemaal rugzakken dragen dus al onze ruggen waren zeiknat. Toen zijn we over de brug gaan lopen. Maar fietsers en wandelaars gaan over het zelfde pad en we hadden best wel een grote groep en er waren natuurlijk nog meer toeristen op de brug. Dus we moesten heel goed oppassen dat we niet aangereden werden door de fietsers. Nadat we de brug hadden gehad zijn we richting de metro gegaan omdat we richting Times Square moesten.
​Eenmaal aangekomen bij Times Square waren we weer met de heel de groep van 72 studenten. Times Square is ook echt gewoon WOW al die reclame en lichten het is ook harstikke druk daar maar elke keer als je omdraait zie je wel weer iets anders. Na een tijdje op Times Square staan dwalen moesten we richting de rivier want we zouden een cruise maken. De meeste jongens begonnen al te klagen over dat ze honger hadden. Maar de staf had al ergens eten besteld voor onze groep maar we moesten van Times Square richting de Hudson dus we moesten weer 20 minuten lopen. Uiteindelijk kwamen we dan aan bij de Circle Line Sightseeing Cruise. Daar moesten we nog eventjes wachten om op de boot te komen. Maar eindelijk op de boot konden we allemaal zitten en eten. Waarbij allemaal dachten van phew even lekker kunnen rusten. We moesten nog even wachten voordat heel de boot vol was maar toen we vertrokken was er een hele mooie zonsondergang. Dus dat was een super begin aan onze rivier cruise. We hebben zoveel gezien op de cruise dat ik niet alles meer kan herinneren. Maar het allermooiste was de skyline van New York wanneer het donker was en we kwamen terug. Met alle lichten in de gebouwen. En natuurlijk het vrijheidsbeeld is ook heel erg mooi. Het was echt een top afsluiting van een 1e dag in New York. Maar nadat we van de boot afkwamen zijn we helemaal terug gelopen naar Grand Central om daar de trein te nemen terug naar onze campus. Dus toen we uiteindelijk weer in de trein zaten viel ik ook al zowat half in slaap. Maar uiteindelijk dan wel aangekomen op de campus en zo snel mogelijk naar bed gegaan. Want de volgende dag moesten we om 7.00 weer aan de ontbijt tafel zitten.

1. Janneke:
    18 augustus 2017
    Zo, dat was dus even afzien die 1e dag. Maar wat een belevenis hè? Geniet ervan, want het is geweldige ervaring.
  2. Lenny en Daan:
    18 augustus 2017
    Hoi Kay,
    Wat een ervaringen allemaal. Ja, in New York is het vreselijk warm. Wij hadden daar ook veel last van. Leuk dat je football en cheerleading leert. Grand Central is mooi he? En Time Square met al zijn lichtjes. Die sightseeing cruise hebben wij ook gedaan maar dan overdag. Dat is een hele stuk wat je terug hebt moeten lopen naar Central Station. Petje af! En je hebt mooie foto's gemaakt zeg. Die van Statue of Liberty is prachtig. Je lijkt je vader wel..., Veel plezier daar in TX
  3. Maudy:
    19 augustus 2017
    Hi Kay. Wat een belevenissen allemaal in zo'n korte tijd. Geweldig en petje af hoor voor alles wat je moet doen in die hitte. En dan zo vroeg de dag beginnen. Geniet er maar flink van. Fijn dat je tijd gevonden hebt om dit verslag te maken, zodat wij mee kunnen genieten van je belevenissen. Tot de volgende keer. Groetjes uit den haag.
  4. A.apon:
    19 augustus 2017
    Wat een geloop in de hitte. Maar 18 jarigen moeten dat kunnen. Als ik het snel optel is het toch 2 uur dat jullie van A naar B En Dan weer van C naar .... gelopen hebben. Tel daar ook nog de bezichtiging loop bij op dan kom je op het minimale aantal passen dat een AOW pesionado dagelijks moet lopen.
    Ja ja. Zo veel indrukken doe je op. Je kunt het niet onthouden: Mini dagboekje bijhouden . Anders weet je niet meer waar je bent geweest. Voor foto's is dat ook belangrijk.
    Hadden jullie rokjes aan bij het cheerkrijsen. Met die rare pompons (?) Of ging het meer Kiwi Haka stijl? Ik denk het niet.
    Ikke en Oma xxx
  5. Petra:
    19 augustus 2017
    Wow, ze houden jullie wel goed bezig om maar zo snel mogelijk van die jetlag af te komen. Leuk om te lezen wat jullie gedaan hebben. Veel plezier!
  6. Wanda:
    21 augustus 2017
    Heel leuk om gedetailleerd te lezen wat je gedaan hebt in NY.
    Eindelijk hebben we weer Wifi waardoor we de mail kunnen binnenhalen.
    Geniet maar van je mooie avonturen, want vandaag heb jij je eeste schooldag. Succes!
    Groetjes van mij, papa, Sem en Anaï uit Saintes. ( oud Gallo Romeinse stad aan de Charente.