Eerste paar weken in Italy

9 september 2017 - Italy, Texas, Verenigde Staten

Sorry voor mijn verlate blog maar deze paar weken zijn heel erg druk geweest. Het begon al meteen de eerste week. Ik kwam dus op 12 Augustus en op 14 Augustus ging ik al naar school om al het papierwerk te regelen. Ik heb die dag ook meteen de Head Coach ontmoet van het football team. Ik moest die dag ook meteen cleats kopen en een physical doen. Want dan kon ik al die dag meetrainen. Helaas is dat niet gelukt maar de volgende dag stond ik met 30+ graden Celsius al op het football field. Lekker rennen met een helm ik mocht de eerste week nog niet met pads trainen. Dat was maar goed ook anders zou ik waarschijnlijk ook zowat flauw kunnen vallen. Maar we hadden dus elke dag ongeveer 4-5 uur practice omdat we nog geen school hadden. Dat was eigenlijk zo'n beetje mijn eerste week in Italy mijn teamgenoten leren kennen en trainen. We hadden ook die week een scrimmage (oefen wedstrijd) met ons football team. Ik heb niet in die scrimmage gespeeld.  Wanneer ik ook dan thuis kwam was het douchen, eten en vast slapen. Mijn posities op het team zijn Offense: Receiver en Defense: Secondary dat zijn Cornerback en Safety. Een receiver vangt de bal en rent routes die je uit je hoeft moet leren. En wanneer de receiver de bal heeft gevangen is het zijn enige taak zo hard mogelijk naar de end zone rennen en balbezit houden.
​Wanneer ik defense speel ben ik meestal de Cornerback de taak die ik dan heb is om de receiver te volgen en verhinderen dat diegene de bal vangt. Dus je kan ook een bal vangen als een Cornerback. De safety is in het midden van het veld en die houd meestal de Quarterback in de gaten en de running back als die proberen te rennen. De safety houd ook het midden in de gaten voor als een receiver door het midden wil snijden. Dat is ongeveer het belangrijkste wat ik doe het is nog allemaal ingewikkelder voor mij. Maar ik ga jullie niet vervelen met alles wat ik hoef te weten. Ik ben ook nog steeds aan het leren.

Mijn tweede week was ook al meteen school en practice. Mijn school begint om 08.05 en ik heb 50 min les dus dat is hetzelfde als thuis. Mijn rooster ziet er als volgt uit:
​1. Sport and Business Management (Soort van Economie maar dan focused op sport bv. Agent of endorsement deals)
2. English 3
3. Physics
4. Robotics
5. Ag Mech (Techniek, waaronder werken met hout en lassen)
6. U.S. History
​7. PreCal
​8. Athletics (Football practice) 4 dagen na school en zaterdag om 10.00 en de game op vrijdag.

Zo ziet elke dag ervoor mij uit op school tussen Ag Mech en U.S. History heb ik mijn lunch break. Altijd als ik binnenloop in de cafetaria is er een walm van voedsel het is niet altijd erg lekker om te ruiken. Ik neem gewoon elke dag mijn eigen lunch mee. Dat is goedkoper en ook lekkerder. Na de lessen is het dan ook meestal direct richting training. Dat is wel heel warn maar zo blijf ik wel in beweging. Dat is dus gezond en ik kan dan ook met vrienden in een meer relaxte omgeving dollen.

​Er zijn nu al 2 wedstrijden geweest de eerste wedstrijd hebben we gewonnen maar de 2e was helaas een nederlaag. Maar de score zat wel dicht bij elkaar. Gelukkig is een nederlaag zo vroeg in het seizoen een goeie wake up call om beter te zijn en te worden. Dus daar zijn we ook hard voor aan het werken.

1. Petra:
    17 september 2017
    Hoi Kay,
    Leuk weer om te lezen wat je zoal meemaakt.
    Heb alleen een vraag over het vak PreCal, wat is dat voor een vak?
    Veel succes met je lange dagen!
    Gr Petra