laatste dag New York vertrek richting Dallas

3 september 2017 - Italy, Texas, Verenigde Staten

Het was nu echt de laatste dag in New York. Ik zou van JFK vertrekken richting Dallas. Maar zoals ik al eerder had verteld gingen een paar vrienden al rond 3.00 in de ochtend richting het vliegveld. Dus ik stond toch vroeg op om afscheid van mijn vrienden te nemen. Dat was maar goed ook. Mijn roommate moest ik om 3.00 vertrekken en ook zijn vriend zou dezelfde tijd vertrekken. Dus zijn vriend stond aan mijn deur te kloppen om te vertrekken maar mijn roommate bleef lekker slapen. Dus het was maar goed dat ik wakker was zo kon ik de deur openen.  Want anders was mijn roommate luider gewekt geworden. Want anders zou hij z'n vlucht gemist hebben of in ieder geval zijn ride richting het vliegveld. Na afscheid genomen te hebben van iedereen ben ik weer verder gaan slapen want ik zou pas om 11.45 vertrekken richting JFK. Dus ik kon nog lekker uitslapen. Helaas was het ontbijt niet zo lekker als de voorgaande dagen. Maar we waren nu nog alleen met 5 mensen van de 70 dus we hadden een klein busje richting JFK. Daar aangekomen moest ik en twee andere studenten meteen inchecken. Daarna zijn we meteen door de security gegaan en moest ik het zonder begeleiding doen. Het was niet heel erg lastig maar nu was het toch echt de eerste keer zonder volwassen op het vliegveld. Ik ben nog samen met een vriendin (Leonie) gaan eten want we hadden dezelfde vlucht richting Dallas Fort Worth. Het was de eerste keer dat ik toen pizza had gegeten in Amerika. Daarna zijn we al richting de gate gelopen maar hebben nog even snacks en water gezocht om in het vliegtuig te eten en drinken. Maar uiteindelijk heb ik alleen water gekocht en toen mochten we uiteindelijk het vliegtuig in. Het vliegen was natuurlijk goed gegaan nog een paar nieuwe films en series gezien. Maar toen we eenmaal bijna konden landen vertelde de piloot ons dat het weer was te slecht om te landen. Dus we moesten eerst naar Austin en daar landen zodat we meer kerosine hadden. Dus we moesten omvliegen en daarna konden we weer vertrekken. Eenmaal aangekomen in Dallas Fort Worth liepen de andere exchange en ik samen naar de baggage band.
Alleen Chuck (host dad)was daar al maar omdat ik in gesprek was zag ik hem helemaal niet totdat hij recht voor mijn neus stond. Hij had een mooi bord voor mij we hebben toen met z'n staan wachten totdat de baggage aankwam. Het gastgezin van Leonie kwam toen ook aan. Toen heb ik afscheid genomen van Leonie nadat ze een foto van Chuck en mij had gemaakt want de baggage was nu ook aangekomen. Ik kreeg een welcomes package met chips en soda maar ik heb het nog steeds niet geopend. Ik kreeg ook meteen shampoo en body wash. We zijn van het vliegveld naar Carter Road 181 gegaan. Maar het was al avond en ik had nog niks gegeten dus we zijn eerst naar Whataburger gegaan. Deze fastfood keten heeft de beste burgers in vergelijking met de andere fastfood ketens. Dus dat was wel heel lekker. En daarna kon ik uiteindelijk toch lekker slapen op mijn tweepersoons bed. Het was namelijk best wel een tijdje om van Dallas naar Italy te komen. Zeker na een hele dag reizen.