Vertrek richting New York

9 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

Op 9 augustus was het eindelijk zo ver we moesten vroeg op omdat mijn vlucht om 9.15 zou vertrekken. Dus alles in de auto gelegd die ochtend en op weg gegaan. We kwamen rond de schemering aan in Schiphol en daar heb we meteen de auto geparkeerd en zijn we op zoek gegaan naar mijn leider die deze vlucht mee zou vliegen en andere studenten die gele shirts aan hadden.
Aangekomen bij de groep met de gele shirts zijn we meteen onze bagage gaan inchecken. We waren in totaal met 5 studenten uit Nederland die richting New York zijn vertrokken. We moesten heel snel afscheid nemen van al onze ouders omdat onze leider Alexander snel door de security wilde. Toen kreeg ik nog snel wat ontbijt in mijn handbagage geduwd. Waar ik nog lekker gebruik van heb gemaakt die hele dag waardoor ik ook nog al veel geld heb kunnen besparen op Schiphol en Newark. Alles ging goed bij de security het was gelukkig ook lekker rustig dus het ging lekker snel.
Na de security hebben we wat met z'n allen wat gegeten en gedronken de andere jongen die meereisde bood mij aan om voor mijn drinken te betalen. Ik heb ook toen van mijn eigen meegebrachte ontbijt gegeten. Waardoor ik niks hoefde te betalen. Toen moesten we allemaal nog geld omwisselen of pinnen dus dat hebben we dan allemaal even met z'n allen zo begonnen iedereen al vrienden te maken. Wat in New York nog alleen maar betere vriendschappen zijn geworden.
Toen zijn we langzaam richting de gate gelopen. We zaten niet allemaal in de buurt van elkaar het vliegtuig had stoelen van 2-3-2 en ik zat precies in het midden van de de 3. Dus het was wel lastig om eruit kunnen maar de man naast mij was heel aardig. We hebben ook samen nog even gepraat wat hij ging doen in Amerika en hij was benieuwd naar ons exchange program. Dus we hebben nog af en toe met elkaar gepraat tijdens de vlucht. Ik heb natuurlijk gewoon voor de rest van de vlucht films en series gekeken. En uiteindelijk kwamen we dan aan op Newark. De landing was de slechtste die ik ooit meegemaakt had. Ik weet niet of het kwam door de landingsbaan of de piloot maar het was zo slecht dan een deel van het plafond waar de lampjes en airco in zitten uitklapte boven een passagier een paar rijen voor mij.
​Na de landing zijn we snel richting customs gegaan daar moesten we wel heel lang wachten terwijl er maar ongeveer 2 volledige vluchten in de rij stonden maar in Amerika hebben ze dus 60 hokjes waar je naartoe kan gaan maar in totaal zijn er niet meer dan 20 open. Bijna iedereen van de groep STS behalve bij een meisje van onze groep. Maar voor de rest was er niks ergs gebeurt.
​Toen zijn we direct naar de bagageband gegaan want we wilde allemaal zo snel mogelijk weg richting campus maar helaas zat er dat ook niet in. Want onze groep heeft nog 4 tot 5 uur moeten wachten voordat we konden gaan omdat er nog meer mensen moesten komen. Dus uiteindelijk op de campus aangekomen waren we allemaal moe en grumpy. Want iedereen had wel een lange vlucht gehad maar heel lang wachten maakt dat ook niet beter. We hebben toen snel iets gegeten en kregen we de introductie van de staf en leiders op het kamp. We moesten ook ons zelf voorstellen aan heel de groep dus wij moesten onze naam, nationaliteit, leeftijd en favorite eten of film vertellen. toen was het ongeveer 23.00 in New York dus de groep waarmee ik gevlogen had was dus al wakker voor meer dan 24 uur achter elkaar. En de volgende dag moesten we al om 7.00 aan het ontbijt zitten.

1. Maudy:
    17 augustus 2017
    Hi Kay. Leuk je verslag gelezen te hebben. Wat een reis hè eer je kon slapen......en dan weer zo vroeg op de volgende dag. Ik kijk uit naatr je volgende berichten. Via mama ook al het eea vernomen. Spannend hoor allemaal. American football......wel even anders. Wie weet word je nog een kei daarin en kies je een andere richting ipv piloot worden. Veel succes met alles wat je doet. Tot de volgende keer op het scherm. Groetjes
  2. A.apon:
    17 augustus 2017
    Kay,
    Leuk verhaal om te lezen. Wat een tocht hebben jullie gehad. 24 uur onder weg. Gelukkig heb je een overlevingspakket toegestopt gekregen. De passagier die de hele airconditioning installatIe als bonus kreeg heeft minder geluk dan de man die vorige week in Las Vegas aan een hendel trok en een paar million dollar uitbetaald kreeg. Jackpot noemen ze dat. Ik hoor het gerinkel van de munten en zie de kruiwagens af en aan rijden om de buit te vervoeren.
    Hoe is het om nu iedere dag een ander paar schoenen aan te kunnen doen? Van een lek in de familie weten we dat er het schoolteam een nieuwe quarterback a la O.J. Simson heeft aangemeld om het team te versterken. Goed trainen. Misschien is een profloopbaan in de toekomst .......per kilo lichaamsgewicht wordt er heel veel geld betaald in de sportwereld.
    We kijken uit naar je volgende verhalen.
    Opa enOma.