2e dag in New York

11 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

De 2e dag begon weer om 7.00 aan het ontbijt. We hadden lekker cinnamon toast en weer lekker heel veel fruit. Ik had voor mijn verblijf in New York nog nooit zoveel fruit op een dag gegeten. We hadden ook lekker roerei en bacon dus lekker genoten van het heerlijke ontbijt. En het ontbijt was nog leuker omdat we twee jarige hadden vandaag. Dus natuurlijk lekker zingen voor de twee jarige.
Vandaag is het plan om met de bus New York in te gaan. Maar eerst hebben een gastles van een US History teacher op de campus. De leiding zei met nadruk kom niet te laat voor de les. Maar natuurlijk zijn er altijd een paar mensen die het niet lukt om op tijd te komen. Dus diegene die te laat kwamen mochten samen met de teacher lekker het Amerikaanse volkslied zingen. Maar daarna begon de les dan toch echt. De teacher probeerde om de meest belangrijke dingen aan ons te leren. En hij deed het heel leuk hij stelde dan een paar vragen aan de groep. Bijvoorbeeld wie het jongste kind was in het gezin. En dan riep hij een paar naar voren en ging hij de geschiedenis uitleggen met hulp van een soort toneelstuk met allemaal verschillende scenarios. Zo zijn de eerste settlers in de New World vooral veel jongste broers van rijke Engelse gezinnen die op avontuur wilde gaan. Die kregen dan geld mee om eigenlijk geen last meer te zijn voor de oudere broers die de erfenis kregen. Zo ging hij de geschiedenis af van de United States. Het was een fijne leraar en we hebben ook een paar keer met heel de groep heel hard gelachen. Na deze les kregen we nog wat regels te horen van de leiding van het kamp. En daarna konden we weer ons voorbereiden voor ons vertrek naar New York met de bus. We zijn begonnen in central park. Het is echt verbazingwekkend dat in zo'n stad een kei groot park is. We zijn daar lekker in het gras lekker gaan lunchen. Na een paar foto's gemaakt te hebben van het uitzicht waarmee ik geluncht hebt zijn we verder het park in gelopen. We hadden daarna nog even vrije tijd om zelf door het park te lopen. Dus we zijn toen allemaal in kleine groepjes opgedeeld naar eigen keuze en zijn we rond gaan lopen. Daarna zijn we richting de bus gegaan om richting ground zero gegaan. Daar zijn alle namen van de mensen te lezen die omgekomen zijn op 9/11. De mensen die jarig zijn op de dag dat je daar bent hebben een bloem bij hun namen. Toen zijn we weer richting de campus gegaan want we zouden een bbq houden om dit welcome camp af te sluiten. Na heel lekker gegeten hebben kon iedereen zijn of haar eigen tijd invullen. Ik heb rustig met een paar vrienden zitten praten over onze verwachtingen en hoe we het welcome camp vonden. We zijn toen ook allemaal op tijd naar bed gegaan. Sommige studenten moesten al om 03.15 vertrekken richting het vliegveld de volgende groep moest om 04.45 vertrekken richting een ander vliegveld. Dus dat was vroeg op de volgende dag. En ik zou de volgende dag pas om 11.45 vertrekken richting het JFK vliegveld. Dus dat was eigenlijk het einde van de fun van het welcome camp.

1. Maudy:
    28 augustus 2017
    Mooie impressie Kay. Geniet ervan en heel veel succes verder in Texas.